Tänkte att det börjar vara på tiden att jag ger ifrån mig någon form av livstecken!
Vet inte allt mest vad som hänt sedan sista gången jag skrev så jag får försöka sammanfatta så gott det går!

Vi har målat om brorsans hus, och det blev kalasfint! Vi jobbade på bra allihop, synd bara det blev slut vitfärg där på slutet. Kändes så hemskt att lämna det mesta av fönstermålningen åt dem eftersom det är ett "pillgöra" som jag inte har något emot att göra! Börjar dock vara lite less på målning eftersom jag målat så mycket hemma hos mor och far!

Har även lyckats få en hälsporre under vänster häl! Vet inte riktigt hur men gissar på att jag använt fel skor samt överbelastat hälen när jag sått och målat så mycket! Ont som rackarn har jag haft nu i 2 veckor! Haltar som en gammal gumma!


Aj, aj med en "pigg" under hälen!
Läste att det kunde ta någon månad innan det helt har läkt!! Någon månad! *suck*

Sen förra helgen blev det en tripp till Ume för att hälsa på J&S! Vi hade en mycket trevlig lördagskväll med hemmagjorda grillade hamburgare *MUMS*, film och sist men inte minst FORTET! På Megazone finns det något som kallas för Arosfortet! Huuur kul som helst var det! Det är ungefär som fångarna på fortet och man går in i olika celler och ska lösa olika problem m.m! I vissa celler krävs mer fysisk styrka och i andra krävs det teknik och i vissa taktik! Vi var 4 st på samma lag och det kändes väldigt lämpligt =) Om du nångång har vägarna förbi Ume så måste du testa detta =)
Klicka HÄR för en länk dit!

Vi återvände hemåt på söndagseftermiddagen! Innan hemresan åkte vi iväg till den nya kedjan Mediamarkt som öppnat där! Det fanns mycket fint som man skulle vilja ha! Och vad är vistelse i Ume utan besök på någon fiskaffärer? *hehe* Vi besökte därmed djurmagazinet och inhandlade 3 nya fiskar =)


Det blev 2 st av denna som kallas för prinsessan av burundi!

Vi köpte även en sån här..

...så kallad Haplochromis Nyereri.
Dock är våran inte riktigt sådär stor eller färggrann, men han ska bli det så småningom =)

Annars så jag har hela denna veckat jobbat hemma hos mor och far! Har med hjälp av pappsen målat klart alla källarfönster *tack och lov att det är gjort*. Sen har jag hunnit måla stora delar av lekstugan, så nu börjar den se riktigt fin ut! Det är bara dörren som det fattas en vända på!

Idag (torsdag) har varit en spännande dag.
Min kära älskling har åkt iväg till Gbg för jobbets del. Han skulle flyga imorse, först till Sthlm och sen vidare till Gbg. Det var nervöst både för mig och han eftersom det ju i princip var storm i morse =/ Tror det blåste 9,5 sekundmeter ca, men planet lyfte som planerat. Så han tog sig säkert ner till Gbg tack och lov! Imorgonkväll kommer min plutt hem igen =) Imorse när jag vaknat, klätt mig och ätit frukost tog jag kissen med mig och åkte hem till mor och far och arbetade, samt för att ta hand om mamma. Hon har nämligen opererat in en pacemaker idag (vilket var nästa orosmoment för dagen)! Detta eftersom hon lidit väldigt mkt av förmaksflimmer samt att hon har en puls på ca 40 hela dagarna, så jag hoppas verkligen att denna ska hjälpa henne!

Nu sitter jag här med en katt över tangentbordet och kikar ut genom fönstret på en klarblå himmel! Vinden har även den avtagit *skönt*! Verkar ju ska bli riktigt kalasväder i helgen =) Det är ju morsdag på söndag, glöm nu inte de! Så det blir nog till att sno ihop en tårta till lilla mamma =) Sen ska vi säkert en sväng förbi "svärmor" och gratta henne också =) Ska iofs kanske först höra vad de har för planer =)

Hursomhaver! Nu ska jag gå och titta till mamma och såret som inte riktigt ville sluta blöda!
Ha de gott allesammans =)
Kram
H

Kommentarer
Postat av: Helena

1000 TACK lilla gumman för mycket god omvårdnad - och välkomna hit idag! :-) Kram mamma

2009-05-31 @ 07:18:31
URL: http://skogskatten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Äsch då - det ska ju stå "Mamma" = namnet på den som kommenterat - annars tror man ju att det är du själv som gjort det! Men jag är ju inte sååå garvad! :-) Kram Mor Din

2009-05-31 @ 07:23:12
URL: http://skogskatten.blogg.se/
Postat av: K

Tårtan du gjort fick med beröm godkänt, mums!

kram!

2009-05-31 @ 18:54:58
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0