Ja =) Då var det onsdag!

Denna vecka känns som en rätt bra vecka faktiskt!

I måndags var jag hemma och påtade på! Bakade lite kakor (kika in på Sugar&Spice) och försökte sätta upp en väggdekor jag köpt på Coop bygg! Vilket jag fann svårare än jag trodde de skulle vara! Det var inte svårt att sätta upp, men att få de snyggt var svårt!


Va tycks? Är inte riktigt nöjd själv, men de går ju lätt att flytta =)

Igår (tisdag) åkte jag hem till mor och far för att arbeta lite! Städade färdigt de köksskåpar och lådor som var kvar så nu är hela köket städat =) Känns skönt! Hittade ju även en fin vas som jag fick ta hem =)



Turkos och brun =) Jag tyckte den var fräck i alla fall,
och mamma tyckte att det var den fulaste vasen hon ägde =P haha!
Så nu står den i min mörkbruna bokhylla och är så fin =)

Sen blev det till att börja måla deras källarfönster! De har nämligen inte målats om sedan huset målades om (vilket är mååånga år sedan) Så huset är vitt med röda knutar medan fönsterna är brunlaserade! Så nu blir även dem vita och fina =) Men det tar tiiiiid! Eftersom det är 2 glasfönster vilket innebär att man måste måla 4 sidor per fönster. Först blir det till att måla med en liten pensel närmast fönstret och sen en större pensel för resten! Dessutom måste vi måla 2 varv då det inte täckte med 1! Målade en stund på förmiddagen och sen fram till drygt 16.00 sen blev det att åka hemåt med bussen 16.30! Idag känns det i kroppen måste jag säga! Ska försöka ta några före och efterbilder sen =) För skillnad blir det!!

Igårkväll slappade vi mest hela kvällen i soffan! Eller min sambo var duktig och for och tränade =) Sen blev det erovision song contest för hela slanten! Synd bara att ljudet lät så dåligt! Man hörde ju knappt Malena, man hörde nästan bara bakgrundssångarna =/ Men hon gick ju vidare till final ändå =) Så de tycker jag verkligen var roligt!

Idag vaknade jag med något värk i armar och skulderblad samt lite i ryggen! Men det är ett gott ont, ungefär som träningsvärk =) Idag har jag hunnit på stan med mor och far en sväng, och har hunnit köpa ett nagellack =) Tänkte gå på kicks, men sen insåg jag att kusinen jobbar ju faktiskt på Make-up store, så de fick bli där jag handlade =)


Nu ska de bli rosa =)
Insåg att jag bara hade beiga färger och svart,
så nu ska det bli en färgklick i tillvaron!

Nu ska jag hoppa vidare!
Ha de gott!
Kram

Kommentarer
Postat av: K

Vad bra att du börjat träna på att måla, så du är uppvärmd inför nästa helg..hihi..=))

Ha en bra kväll!

krameli kram!

2009-05-13 @ 19:51:24
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: K

Din brorsa tror att han gjort vasen i slöjden;))

Lite väl höga tankar om sig själv va!?

kram!

2009-05-15 @ 20:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0