Ja, vad har hänt sedan i tisdags =) Vet knappt själv. Borde bli bättre på att uppdatera bloggen lite oftare =) Nu är det i alla fall bestämt att vi ska få måla om vår hall *jippie*=)! Lite less på den orangea färgen! Vi har haft minst 2 rum tapetserade/målade i orange i våra 3 lägenheter vi bott i, så nu är vi vääääldigt less på färgen orange! Vi har kikat på färgprover och det lutar nog åt en ljusare "Caffè latte" färg, så imorgon ska vi åka och köpa färg =)



Det ska dock spacklas och fixas litegrann före,
men min förhoppning är att börja måla senast onsdag!

Efter sambon slutat jobba på fredagen blev det en sväng på stan! Vi hade tänkt köpa en tavla på gallerix, då dom hade 50% på hela butiken fre-sön, men vi hittade tyvärr inte någon vi fastnade för. Dock köpte jag några små saker. Ett vitt baslinne, Toni & Guys torrshampo och en söt klänning! Här kommer några bilder:

 
Hoppas torrshampot är bra eftersom mitt hår blir fetare än fetast direkt!
Klänningen var svår att få ett bra kort på, men den är svart/vit, knälång och faller väldigt fint!

Efter stadstrippen återvände vi hemåt där jag förberett middagen som blev en ny variant av fläskfilégryta, måste säga att den blev riktigt god faktiskt =) Här kommer en liten bild:



Receptet kommer finnas inom kort på min andra blogg Sugar & Spice,
klicka här för att komma dit!

Lördagen var en mycket trevlig dag som spenderades hos min bror och "K". En heldag med hela familjen kan man sammanfatta det som! Vi åkte dit vid 11.00 på förmiddagen och efter detta kom min syster med familj, samt mamma och pappa =) Så hela familjen var samlad vilket inte sker alltför ofta! Mitt på dagen blev det hamburgergrillning på muurrika samt souvas =)
*Gott gott för magen*!

 
Här har det börjat lagas souvas! Åt mestadels hamburgare själv, mycket goda var dom!
Jag blundar och njuter!

Sedan åktes det bob, pulka med mera i deras härliga åkbacke! Det skottades även en hel del snö, vilket jag pinsamt nog fick träningsvärk i ryggen av ;) Men då känns det ju att man gjort något i alla fall!



När solen började försvinna begav vi oss in och såg på gamla diabilder från när mamma och pappa var yngre =) Riktigt roligt att se alla farbröder m.m i unga år. Sedan var det dags att börja med middagen som bestod av kycklingfilé med klyftpotatis/ris och sallad! Riktigt smaskigt var det =) När vi smält maten tog sig vissa vidare till den nedbyggda badtunnan i utealtanen och badade under stjärnhimlen, jag själv var fotograf =) Det blev faktiskt några fräna bilder då badtunnan har en inbyggd lampa som skiftar färg! Dock lägger jag inte upp några bilder från detta ;)

Efter badet var det dags för efterrätt! En god chokladkaka med jordgubbssås och en paj med jordgubbar och marängtäcke! Mor, far och syster med familj återvände sedan hem till mor och far medan jag och sambon stannade kvar ett tag =) Vi käkade lite popcorn och såg melodifestivalen! Dock var vi rörande överens om hur otroligt dåliga bidragen var denna lördag! Efter detta åkte vi hemåt och gjorde väl en ganska tidig kväll (runt midnatt) då det tar på att vara ute hela/halva dagen =) Det kändes att man blivit väderbiten i kinderna *härligt*!

Idag, söndag, har vi plockat undan lite här hemma, diskat och bytt sängkläder! Efter detta tog vi en promenad in till stan och gick en sväng på Clas Ohlsons och handlade lite nödvändigheter! Sedan tog vi en mysig fika tillsammans för att sedan knalla hemåt =) Nu har vi ätit en god gryta till middag och sambon har precis åkt iväg på träningen! Tänkte därför ta tillfället i akt att sitta vid hans dator och blogga, efterom jag sitter som en ostkrok med min laptop i knäet annars =P

Nä det var nog allt för denna gång, långt blev de =) 
Hoppas ni haft en kanonbra helg, för det har verkligen jag haft =)
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Snygg klänning !!!

Det lät som en härlig dag hos K med familj !! :-))

Må så gott :-))

2009-03-01 @ 20:15:34
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Hej, och tack själv!

Ser att du just varit"in hos mig " när jag skrev mitt på bloggen;) Du finns nu med på kort;))

Söt klänning du köpt dej!

Att vi inte sågs på stan idag, vi var på sportaffärerna på ck och apoteket, vid 15-16 tiden.

Ha de gott!

kram!

2009-03-01 @ 20:20:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: anneli

Jag hoppas att Bobby var go och lät er klia han när han trippade förbi. Han har just börjat att vistas utomhus igen efter en kall vinter. Han sitter bara och tittar i dörren och backar in igen när det är för kallt ute. Men nu börjar han få vårkänning och tar korta utomhuspromenader runt omkring.



Vilken rolig kattbild du har satt i blogghuvudet.

Ha en bra vecka :)

2009-03-02 @ 13:25:57
URL: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0