För att sammanfatta helgen kan man säga att den har varit riktigt bra =)

Under dagen på fredag gjorde jag inte så mkt, vek lite tvätt, dammsög m.m. Jag väntade ju nämligen sovbesök av min brorsdotter "A" under kvällen =). Hon dök upp runt 18 snåret och föräldrarna gick välförtjänta ut och åt, samt besökte biografen =)

Jag, sambon och "A" hade en riktig myskväll =) Vi åt ostkrokar och chips och såg "let's dance" finalen =) Dock fick inte "A" vara uppe tills det avgjorts =) Vi vaknade runt 07.30 på lördagsmorgonen. Vi käkade först frukost och sen blev det till att måla gipsfigurer som vi gjutit på fredagskvällen! Dom blev jättefina, och vi klistrade magneter på baksidan så nu är det 2 stycken som pryder vårt kylskåp =)

Efter målandet drog vi på oss ytterkläderna och begav oss till lekparken i grannkvarteret =) Vi hade riktigt skoj och gjorde allt från att gunga på gungorna till att leka restaurang, där jag fick smaka på en riktigt god soppa =) Mitt på dagen blev hon upphämtad av hennes mor och efter detta begav sig jag och sambon oss till stan där vi tog en fika me H&T samt kikade runt i akvariebutikerna =)

Lördagskvällen spenderades hemma. Vi lagade god mat och glodde på robinson bland annat =)

Idag, söndag vaknade vi 09.30 och låg och drog oss ett tag =) När vi senare gick upp och jag gick förbi datorn såg jag att klockan var 10.45, jag tänkte: -nänä, det kan inte ha gått 1 timma sen vi gick upp, och då insåg jag att: -ahhh man skulle ställa om klockan inatt =) Så då blev denna dag tyvärr en timma kortare!

Under eftermiddagen så tog vi oss i kragen jag och sambon och gick ut en prommeknix! Vi trotsade snön som föll (något) hårt från himlen. Tanken var att vi inte skulle gå så långt, men sambon ville gå broarna runt, så sagt och gjort =) Det var väääldigt jobbigt att gå med tanke på att det var blankis under snötäcket som föll! Så man gick och spände sig hela tiden. Men men =) Halvvägs under promenaden ringde H&T och frågade om vi ville beställa pizza och så blev det också ;) Skönt att slippa laga mat idag! Mätt och belåten blev man i alla fall=)

Nu har jag precis slängt in en blåbärspaj i ugnen =) Återkommer med resultat =)
Hoppas ni haft en bra helg =)
Ha de gott!
Kram 

Kommentarer
Postat av: K

Tack för senast hälsar en nöjd A, så nöjd att hon redan nu undrar när det nästa gång ska bli övernattning;)) Det där gjorde ni för bra;))

Ha en bra vecka !

kram!

2009-03-30 @ 13:05:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Therese Alexandersson

Mmmmmpaj!

2009-03-30 @ 23:47:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Stina

Hejsan. Vad mysigt ni verkar ha haft det! Bloggen har blivit fin med sina ränder med. Kanske en till liten rand mot vänster. Bara ett förslag :)

Sitter nu i Kiruna. Flytten är ett faktum!

Kram

2009-03-31 @ 16:28:10
URL: http://stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0