Ja, i helgen har vi minst sagt haft fullt upp (igen)! =)
Min älskling var ju nere i Gbg tors-fre och återkom hem ca 21.30 på fredagskvällen! Själv var jag ju som sagt hemma hos mor och far! Det var ju inte illa det! Hann ju även spela en del piano *skoj*!! skulle vilja ha i lägenheten, men nångång ska det väl bli ett piano =)  När älsklingen min kom hem så blev det bara en myskväll i soffan med lite jordgubb- och rabarberpaj med vaniljsås *gott*! Vi kröp ner i soffan med täcket och jag somnade som en klubbad direkt medan gubben min fortsatt och såg klart filmen vi börjat se!

På lördagen drog vi iväg en snabbsväng på stan! Sen blev det över lite paj från gårdagen så vi tog oss varsin assiett och gjorde lite gott presskaffe och satt oss på altanen och njöt i solen =) Efter detta var det dags att lägga ihop tårtan inför morsdag =)


Senare på kvällen åkte vi ut till "svärfars" stuga igen till havet för lite grillning =) Jag och Classe åkte iväg med en kompis till han och hans tjej =) (E&S) Senare på kvällen dök även en till polare upp, Ola! Vi åt mycket god mat, samt jättegoda jordgubbar och chilicheesedoodlez =) Mums filibabba! Vi spelade även TP (Trivial Pursiut) och jag och älsklingen vann =) Dock fick vi riktigt lätta och bra frågor! Sen spelades det även "Med andra ord", där mitt lag vann båda gångerna! Jag och "S" konstaterade att tjejerna bäst ;)!

Vi återvände runt midnatt och då kom Ola med förslaget att dra iväg och grilla korv nånstans! Sagt och gjort så åkte vi tre iväg till ett ställe bredvid älven och spenderade en timma eller två där =) Gott och trevligt, så vid 03.00 landade huvudet mycket trött men nöjt på kudden!

Upp strax före 09.00 på söndagen för att dekorera morsdagstårtan eftersom vi skulle hem till min mor på förmiddagen =) Dumt nog tog jag inte kort på den när den var färdig (den blev dock inte speciellt vacker men)! Provade något nytt denna gång =) Såg nämligen att det börjat finnas chokladtårtbottnar. Köpte därför ett vanligt paket och ett med choklad och gjorde en "randig tårta" =) Dvs, varannat lager ljust och varannat mörkt! Dock blev det bara 4 våningar, jag tänkte att 6 våningar lät lite häftigt =P Här kommer en bild på en icke-färdig tårta! Ska be mamma skicka någon bild som vi tog just innan vi åt den! Mamsen fick även lite lyxchokladpraliner och blommor =)


Blev rätt läckert när man skar i tårtan eftersom den blev randig =) Vi stannade hos mor till mitt på dagen, men då var det dags att åka hemåt igen eftersom sambon skulle måsta jobba =/ På mordag och allt *ingen ordning* Men sen innan 17.00 var han hemma igen och då blev vi utbjudna på middag av "svärföräldrarna"=). Jättegod mat åt vi =) och sen åkte vi tillbaka upp till dem och käkade lite tårta som jag tagit med! Tog halva tårtan till min mamma och halva till "svärmor" =)
Den var en riktigt bra och vaaarm dag =) Varmaste dagen på året hittils faktiskt! Men man ska inte klaga =)!

Senare på söndagskvällen tog jag en rätt fin bild på molnen på himlen =) Det var rosa och fina så jag blev tvungen att fota! Dock tog jag kortet genom köksfönstret, utan bra ljus, så tyvärr blev det inte så bra som det skulle kunnat bli =)! Men men, tycker ändå det var vackert =)



Måste bara säga att jag idag har varit hos tandläkaren, och det gick bra =) *lycklig*! Har inte lagat så många hål hittils i mitt liv, men har däremot många småå småå början till hål! Men han sa att det inte var någon förändring från förra gången åsså fick jag veta att jag var väldigt bra på att borsta tänderna=) Så jag känner mig riktigt nöjd! Det kostar ju trots allt skjortan att laga m.m!

Nu blev detta ett riktigt långt inlägg känner jag!
Tror jag har sagt 1000 ggr att jag ska försöka uppdatera oftare och göra kortare inlägg,
men tiden har liksom inte funnits för det =) Men jag lever och har det gott =)

Det är sista veckan på ledigheten för mig, sen är det jobb 100% hela sommaren som gäller!
Ska ev. dit i veckan också och "pre-inskolas" vi får se =)

Ha de gott alla =)
Kramis!

Kommentarer
Postat av: Stina

haha du är inte alls dålig på att uppdatera. Det är jag. Tänkte bara kika in och tala om att jag lever!

Hoppas allt är bra med er alla. Kram

2009-06-02 @ 12:37:11
Postat av: K

Ser att du trots allt är rätt duktig på bloggandet. själv lider jag av bloggtorka. Sista veckan i frihet;) Ta det lugnt och ladda batteriet, och ha en skön vecka!

Kram!

2009-06-03 @ 07:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0