Nu var det nog allt en vecka sedan sist jag uppdaterade bloggen!

Har nu gjort min första inskolningsvecka på jobbet! Är gode slut både fysiskt och psykiskt! Har sprungit runt som en annan galning, men tack och lov känns det ändå som att kunskaperna återvänder rätt snabbt! Har ju inte jobbat som sjuksköterska på typ 8 månader så!

Har i princip somnat på soffan varje dag efter man ätit middag =P Men jag har nog delvis insett vad som är problemet! Jag går inte och lägger mig i tid! Lägger mig alltid för sent! Men jag vill gärna vara uppe på kvällarna, det är ju dom som är mysigast!

Igår var det lugna puckar efter en tung arbetsvecka! När vi skulle gå och lägga oss igår kände jag ett enormt sug efter muffins!! Idag på morgonen bakade jag och sambon amerikanska blåbärsmuffins *JUM JUM*! Lägger ut receptet på min receptblogg inom kort! Senare på dagen for vi ut till stugan och arbetat mer på dammbygget (jag högg en del ved) . Vi la idag ut dammduken och började fylla med vatten! Tror det kommer bli jättefint när allt är färdigt =)

Vid middagstid var det dags att åka till brorsan med familj för lite grillmiddag *gott gott*! Vi fick även en mycket god paj med björnbär och jordgubbar! Brorsan och hans fru är ute och roar sig så vi sköter barnen =) Nattade den lilla tjejen vid 19.30 och den äldre vid 21.30, så nu sitter jag vid datorn och kikar runt lite! Claes kompis Ola har kommit hit och dom har gått ner till ån för att prova fiskelyckan! Ska väl göra lite fika till dom på ett tag *mera blåbärsmuffins* =)

I övrigt är läget någorlunda under kontroll! Är dock slut! Har inskolning i 3 dagar till, sen är jag en ensam fågel!
Känns därför lite tungt att jobba till helgen = midsommarhelgen =/ eftersom vi är lite folk + att det är första gången man jobbar själv, men det blir ju bra pengar!

Nu ska jag kila ner på nedervåningen en stund och slöa i soffan!
Ha de gott alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Du ska nog se att snart så har du kommit in i rutinen igen! Både vad gäller jobbet och sömnen!

Kram på dig!

2009-06-14 @ 17:20:12
Postat av: Lulu

Lite extra pengar är ju aldrig fel vid storhelger. Lycka till! :)

2009-06-15 @ 13:33:32
URL: http://www.lukas.lundman.eu
Postat av: K

Tack och åter tack för skötning och hämtning!

Ha en bra arbetsvecka, midsommar är nog inga problem för dej, du är så duktig!

Kram från oss alla!

2009-06-15 @ 14:22:41
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0