Jag insåg att jag inte gjort någon uppdatering av julen och nyåret som varit! Tänkte därför ta tillfället och göra detta nu!

Julafton
Den började med en liten sovmorgon och en god frukost. Efter detta var det bara att duscha, sminka sig, klä sig julfin, packa ner alla klappar och bege sig till min mor och far! Där träffade vi min bror med familj och syster med familj, så vi var alla samlade =) Min morbror kom även strax innan kalle anka (julen blir inte densamma utan honom). Sedan bänkade vi oss framför tv:n och såg kalle ankas jul =) Efter detta begav sig min bror med familj hem till Ks föräldrar! Sedan vankades det julmat =) Mycket och gott var det med bland annat hemmalagade köttbullar, prinskorv, sylta, sill, revbensspjäll, röbetssallad, m.m m.m! Mätta och belåtna satt vi oss i soffan för att smälta maten!


Julbordet hos mor och far!

Det blev även en hel del wii spelande, främst Wii Sports, men även lilte GH =) Riktigt roligt faktiskt! Sedan vankades det efterrrätt i form av ris ala malta och saftsås =) *jummie*! Efter detta blev det dags för julklappsutdelning =) Blev riktigt nöjd med mina klappar! Kvällen avslutades med en film! Efter midnatt begav vi oss åter hem till lägenheten då vi hade 3 katter ensamma där! Åter hemma så var allt lugna puckar, så de var ju bra =)

Juldagen
Även även denna dag åkte vi hem till mor och far! Detta för att hinna umgås mer med min bror med familj =) Det blev lite av en repris på julafton, med god mat, ris ala malta m.m =) Det blev även en julklappsutdelning denna dag, då vi detta år gjort så att vi dragit en lapp syskon med respektive emellan som man skulle köpa en julklapp till =) Denna julklapp delades ut på juldagen, då alla var samlade =) Jag har verkligen haft en bra jul, hade inte kunnat önska mig mer! Dessutom fick vi ju alla vara friska och det är ju mycket värt!

Nyårsafton
På nyårsafton hade vi bjudit över lite folk till oss =) Jim, Sara, Mats, Jonathan. Vi åt en trerättersmiddag som bestod av en förrätt med tunnbrödsrullar innehållandes rökt fläskfilé m.m. En varmrätt med kött, klyftpotatis, sås m.m och en efterrätt bestående av chokladkaka med hallongrädde.


Detta var då efterrätten =)

Efter all mat blev det till soffan och umgås och spela lite Guitar Hero! Hade även köpt chips, ostkrokar, godis m.m!
När tolvslaget närmade sig gick vi in till köket för att hälla upp lite cider!



Vi såg "Ring klocka ring" på tv:n och gick direkt efter detta ut för att smälla lite raketer! Grabbarna hade köpt en hel låda med ca 70 skott! Det var mycket vackert faktiskt =) Vi tog oss isäng vid 04.00 och vi sov alla mycket gott hela natten =)



Detta var vårat nyår =) En mycket trevlig kväll hade jag och förhoppninsvis alla andra också =)
Nu ringde just mamsen, vi ska åka dit på middag i afton så nu ska jag börja fräscha till mig så ska vi åka på ett tag =)

Ha en jättebra tisdag =)
Kram / Jag

Kommentarer
Postat av: Stina

Helena dina länkar har försvunnit! Är det ett medvetet val?

2009-01-07 @ 18:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0