Idag var det upp i ottan som gällde =) Stina ringde mig nämligen igår och frågade om jag ville följa med till campus för att kika på en utbildningsmässa som ägde rum! Detta var mellan 08.30 - 11.30.

De var där från Luleå, Sundsvall, Umeå m.m. Den första "föreläsningen" som Stina tyckte verkade intressant var träteknik. Efter denna följde jag även med henne och föreläsaren då han ville prata om mastersutbildningen med Stina =) Tyckte faktiskt att det var rätt intressant! Jag menar, jag har ju en far som ägt ett skogsmaskinsföretag samt en morbror som är snickare =)  Efter detta blev det till att gå och fika på caféet som fanns på campus (chokladmuffins och kaffe *gott*). Efter detta begav vi oss till nästa föreläsning som var lite mer inom mitt område och innehöll utbildningar till bland annat psykolog, sjuksköterska, kriminolog, socionom med mera! Rätt intressant, synd att kriminologprogrammet var så pass långt som 3 år =/ eftersom jag tyckte detta verkade rätt intressant! 

Man måste ju ha en plan för framtiden så jag ska nog söka mig till några olika utbildningar till hösten om jag nu fortsatt kommer gå arbetslös =/ De som står överst på listan just nu verkar vara barnsjuksköterska samt onkologsjuksköterska! Vill gärna gå operations- eller intensivvårdsutbildningarna men då måste man ha arbetat minst 12 månader heltid som sjuksköterska! och hur lätt är det i dagens läge, när man inte får jobba?! Jag tycker att det är konstigt att den som vill studera inte får!
Håller ni inte med?

Vädret idag kan man ju inte påstå är det bästa! Igår kväll började det snöa, och snöflingorna föll så vackert utanför fönstret! Detta har förmodligen pågått hela natten och imorse när jag gick upp var det mer eller mindre snöstorm utanför fönstret! Det blåste hemskt och snöade, tur att jag klädde mig väl! Gick nämligen hem från mig till campus (tar ca 30 minuter att gå). Jag mötte stina på halva vägen så kilade vi dit tillsammans. Läste till och med att SMHI har gått ut med varning för snöfall i västerbotten (främst kusten) och att det ska komma massor med snö! Måste säga att det är blandade känslor som uppstår =P

Efter vi varit på campus traskade vi in till stan igen! Jag gick en sväng på MQ och provade ett gulligt svart/vitt linne med rosor som jag stått och sneglat på =) Det var riktigt fint, men det blev inget köp än så länge! Köpte istället en fin stickad sjal som var nedsatt 50%, den sista som fanns kvar faktiskt i denna färg=) Här har ni en liten bild på den! Ska dock fundera på om jag ska ha denna färg eller byta till svart?


Svårt att få en riktigt bra bild av färgen på sjalen men =)

Imorgon är det dags för att ta stygnen på kisses mage!
Hoppas att bulan på magen går ner sig och att hon får ta av sig tratten imorgon =)
Skulle vara mycket skönt för oss alla! Här har ni en rolig bild av henne =)


Man kan till och med se stygnen något under trattkanten!

Ha de gott =)
Uppdatering på receptbloggen blir ikväll samt imorgon!

Kram / Lilla jag

Kommentarer
Postat av: K

Vaddå ottan;??

Ja visst håller jag med, hur stor är chansen att komma in när man inte får jobba???

Ta den där färgen! Skitsnygg!

Häng gärna på min utmaning;)

Kram!

2009-02-05 @ 19:10:33
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin kisse ni har :)

2009-02-05 @ 20:12:45
URL: http://malinleewahlberg.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jättesnygg scarves !!



Ha en trevlig helg :-))

2009-02-06 @ 12:15:33
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: ihma

hihi =), minns när Lovis hade tratt. Kul var det! (att titta på)

2009-02-19 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0