Igår fick jag och sambon trevlig besök av min brorsdotter "A", medan föräldrarna gick på stan och shoppade loss och uträttade ärenden! Jag och "A" pysslade på med allt möjligt. Vi målade, löste korsord ur den nya boken, bakade citronkaka, gjorde fruktsallad m.m! Här kommer lite bilder från dagen =)

  
"A" och jag gjorde ett mycket bra jobb, då sockerkakan blev jättegod =)


Vek loppor gjorde vi minsann också!

Mitt i bakandet fick vi trevligt besök av sambons föräldrar =)
Dom kom med vackra tulpaner och 4 smaskiga semlor =)
Då blev det paus i korsordslösandet och vi fikade gott!
Det var inte illa! Tack för det =)

 

Efter denna trevliga titt så pysslade jag och "A" vidare innan föräldrarna kom tillbaka från stan och det var dags för henne att åka hemöver! Tackar så mycket för titten och välkommen fler gånger =)

Lördagskvällen blev lugn =) Vi kikade på melodifestivalen och insåg att vi i princip inte tyckte att någon var bra, förutom EMD. Senare på kvällen tänkte vi se en film, men orkade inte då huvudvärken kom smygandes!
Hade dock en fin och söt katt som skulle kramas och göra allt bättre =)



Idag söndag har vi "schåat" på hela dagen =) Vi har bytt gardiner i både köket och sovrummet, det känns som att det börjar vara på tiden att byta från julgardinerna nu =P Efter detta fortsatte "ilet" vi hade =) Så vi rensade ur hatthyllan och slängde en del och ska skicka resten på myrorna. Vi rensade även bort en massa papper som bara låg och skräpade överallt. Sedan blev det en ordentlig dammsugning!

Efter detta insåg vi att vi inte visste vad vi ville äta till middag. Vi ringde därför sambons föräldrar och hörde vad de hade för planer *ler*. Vi hade funderat på hämtmat och när vi ringde dom stod de utanför en kinarestaurang och skulle precis beställa! Så sagt och gjort kom dom förbi oss med god mat =) Nu sitter vi och smälter maten och sambon har precis varit duktig och diskat undan en del!



De fina tulpanerna pryder köksbordet, likaså en ny växt vi köpt på blomsterlandet, "crispy wave" tror jag den hette =) Vi tyckte i alla fall att den var fin samt att vi behövde någon ny grön växt hemma =) Duken har jag hittat hemma hos mor =) Tycker mycket om den då den käns ljus och fräsch =)

Nu vill sambon sno tillbaka sin dator =)
Hoppas ni haft en bra helg, för det har jag =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Mysig bild på dig och katten. Tog ett tag innan jag fattade att det låg ngn bredvid katten :D

2009-02-22 @ 20:19:10
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: K

A tackar för sig, liksom hennes föräldrar;)

Kram!

2009-02-22 @ 20:21:36
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, en utmaning för dig finns på min blogg..;)

2009-02-23 @ 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0