Ja, då var påskhelgen snart över! Själv har jag haft en underbar påsk, hoppas din varit likaså? =)
För att sammanfatta helgen:

Fredag hade jag ju älsklingen hemma eftersom det var långfredag! Vi hade planerat att åka ut till havet med "svärföräldrarna" samt Henke och Tess, men det var ju riktigt kasst väder med regn!! så det blev till att åka in till waynes och ta en fika istället! Provade för första gången en "Chai latte" och åt en god chokladkaka till det! Latten var helt okej, jag var väl inte totalt överförtjust, men den gick absolut ner! Vi kom alla fram till att den smakade som "jul i en mugg", dvs. lite kanelsmak m.m. Efter detta begav vi oss hem till oss och skulle grilla på aftonen! Innan vi grillade spelade vi lite 8-bitars nintendo och GHWT på wii och umgicks! Det grillade smakade mycket gott och vi blev alla otroligt mätta =) Resten av kvällen spenderades vid tv:n och vi kikade bland annat på "så ska det låta", "singing bee" m.m. Efter detta blev det morotskaka och film i form av "Walk the line". Denna film kan man verkligen se många många gånger och den är fortfarande lika bra =)

Lördagen spenderades hemma hos mor och far =) Alla var samlade, jag och älsklingen, mor och far, bror med familj och syster med familj =) Underbart att få träffa allihopa samtidigt! Mina syskonbarn växer som aldrig förr, man hinner ju inte med =O! =) Dagen spenderades en stund på eftermiddagen ute då vädret sprack upp och blev väldigt soligt =)! I övrigt åt vi vääldigt god mat och umgicks med varandra hela kvällen=)

söndagen var det även otroligt fint väder =) Därmed bar det av ut till havet med "svärföräldrarna" Vi provade pimpla tyvärr utan framgång, men det är ju roligt ändå =) Sen hanns det med lite solande, grillande av parisare m.m =) Vi kom åter hem ca 15.00. Då la vi oss i soffan en stund och somnade båda två! Senare på kvällen blev vi även bjudna av sambons mor och far på middag! Gott var det och mätta blev vi =) Sen satt vi oss i soffan och såg filmen "Under Toscanas Sol". Den var faktiskt bra =) En lagom film att se efter en hel utedag =)

Idag måndag har vi varit till sambons morfar som fyllt 90 år =) Det är inte illa! Vi träffade lite släkt till sambon så det var väldigt trevligt =) Det bjöds på gott fika och en god tårta =)

Tycker jag är rätt duktig just nu som sitter och skriver allt detta med nymålade naglar =P Tänkte att jag måste hinna slänga upp ett inlägg innan jag åker iväg och hälsar på min underbara vän från sjuksköterskeplugget =) Har precis packat allting inför min stundande resa och det ska bli jätteroligt att träffas, då det snart var ett år sedan sist!! Huvva huvva! Så jag hoppas att jag har packat allting nu! Bussen går tidigt som attans imorron så jag borde ligga och sova nu! Ska därför dra mig isäng nu ;)

Hoppas som sagt att din påsk varit fin, för det har verkligen min varit =)!

Ps. Håller på att byta blogg, därav utseendet!
Jag kommer ge er den nya adressen så snart jag fixat den färdigt! Ds.

Kram kram!
H

Kommentarer
Postat av: K

Hoppas du har kanondagar i Östersund!!

Kramar från oss!

2009-04-15 @ 19:57:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0