I fredags blev det bara en lugn hemmakväll. Eller ja, vi gick ut på en 45 minuter prommis just innan "Så ska det låta" =) Sen satt vi oss i soffan och chillade och åt lite ostkrokar *gott*! Blev en rätt tidig kväll. Sedan vaknade jag natten mot lördagen vid 02.00 av att det ringde på dörren. Trodde först jag hört fel, men sen hörde jag att någon även bankade på grannens dörr! Mystiskt. Tänkte gå upp och kolla vad det var, men var så hemskt trött att jag somnade igen. Antog bara att det var vår granne på ovanvåningen som tidigare varit och slitit i vår dörr =/ Hursomhaver!

På lördagsförmiddan blev det till att fara och fika med "svärfars" på Stigs! Gott var det =) och sen begav vi oss in till stan en snabbsväng på den nya presentaffären! Där inhandlades det lite nymalet kaffe!


Etiopien YirgaCheffe!
Rättvise/kravmärkt var det också, så det var ju bra =)!
Dessutom var det riktigt gott!

Senare på lördagen bjöd jag över mina föräldrar på middag =) Det blev kycklingcanneloni, och nej, det var inget glas i kycklingen =) Man blir ju lite extra varsam nu! De tackade gladeligen ja, då de senare skulle iväg på bio och se "Män som hatar kvinnor". Efter de åkt iväg på bio delade jag och sambon på en "Ben & Jerrys" glass! MUMS! Ett måste om du inte smakat den!



Efter glassen gick jag och sambon ut en promenad nere vid älven, vid "hälsans stig"! En rejäl sådan!! Det blev väl ca 8 km vi traskade, nästan 1 mil =O Jag kan lova att det kändes i benen när man kom hem =)  Väl hemma blev det att kika på "Robinson" och under sista 20 minutrarna dök föräldrarna mina upp efter biobesöket och fick sig lite kaffe och morotskaka =)

Efter robinson började filmen "Vid din sida", en mkt bra film =) När den var slut åt vi färska hallon och jordgubbar vi köpt samma dag på Ica =)! Hallonen var jättegoda och jordgubbarna var faktiskt över förväntan! Det var nämligen så bra pris på båda två så vi blev tvugna att köpa =)

 

Vi såg även filmen "8mm" med Nicolas Cage. En helt ok film, men somnade dock i slutet =)

Idag, söndag, har vi varit med "svärföräldrarna" ute i stugan vid havet =) Vi satt och solade, gick en prommis och fikade ostmackor med kaffe =) *gott för magen*! Nu är vi åter hemma och ska duscha m.m. Sen blir det till att dra iväg till Henke och Tess och käka middag och umgås lite =) Blir en bra avslutning på helgen! Hoppas du haft en bra helg =) Nu blire in i duschen!

Kram kram!


Kommentarer
Postat av: Stina

Åh ni verkar ha haft en underbar helg! Roligt verkar ni ha haft med. Det är roligt med besök :)

Jordgubbar är goda. Risken när man äter dom så tidigt på säsongen är väl att dom inte direkt smakar något.

Hoppas det inte tar allt för lång tid innan ni kommer och hälsar på :)

Kram

2009-04-05 @ 21:05:45
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej!

tack så mycke för allt hjälp med min blogg!

om det finns någonting som du behöver hjälp med som du tror jag kan hjälpa till med =P så tveka inte att fråga!!!!

Kram / Hanna

2009-04-06 @ 17:02:47
Postat av: Therese Alexandersson

Kul att du gillar dom! =D

Njae, det var inte så jättenyligt, men halverst. Det var i höstas hon dog.

Du, jag vet inte om ni fått veta än om den andra lediga tvåan här. Fortfarande bara en tvåa tyvärr, men går ju alltid att titta på. 17000 kostar den (billigare vid "smidig" affär). Och den förra som jag gav dig lappen om när du var här är sänkt till 15000. Hyran på den nya här (som bara ligger några hus bort) är typ 3200 nånting. Och tror hon hette Sarah Persson, men på hitta står det Maria. Å du.... vi måste byta nummer med varann! ^^ Mitt är 070-3908338

2009-04-08 @ 13:01:48
URL: http://[email protected]
Postat av: Åsa

Ben & jerry - glassen var god , men mastig .

Önskar dig en glad påsk !!! :-))

2009-04-08 @ 18:43:00
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0