Ja, vad ska man säga! Har klarat mig otrooooligt länge från någon som helst sjuka....men nu har den slagit till! Jag har riktigt ont i halsen. Det började igårkväll och det blev bara värre och värre under kvällen! Insåg när jag gick och la mig igår att jag inte skulle vilja veta hur det skulle kännas imorgon på morgonen! Men det var tack och lov ungefär likadant, kändes då inte som att det hade blivit nå mycket värre i alla fall! Så nu gurglar jag för fullt *huvva*!

Annars då, ja, igår satt jag vid datorn mest hela dagen och knepade och knåpade! Blev inte så många knop! Förutom att jag tvättade 2 maskiner! Skönt att tvätta bort litegrann när det inte är typ 5 tvättpåsar =P Tänkte passa på när det ändå regnade som det gjorde hela gårdagen!


Nu är den tom! =O
*Jippie* =D

Igårkväll pratade jag och sambon om att vi skulle prova på LCHF som står för "Low Carb High Fat"! Som i sin tur på svenska innebär att man ska äta lite kolhydrater och mycket fett! Dock ska vi absolut inte göra nåt extremt av detta, utan göra en väldigt lagom version av den! Dvs. utesluta potatis, pasta, ris, bröd och annat kolhydratrikt! Vi tänkte testa detta och se om man börjar må lite bättre och känna sig mindre uppblåst! Tycker det känns lite lustigt att få äta allt som är fett, dvs. bacon, grädde, creme fraich, ost m.m men vi ska som sagt ta det lagom (vi tänker inte vräka i oss en massa fett, eftersom i alla fall jag fortfarande står fast vid att det inte känns bra för kärlen på insidan)!

Har därför varit och handlat nu på eftermiddagen! Gubben i kassan såg lagomt road ut när han skulle slå in allting eftersom jag köpte väldigt mycket grönsaker av diverse slag som han blev tvungen att knappa in! Lite enklare med bara streckkoden =)!

Tänkte visa veckans meny här nedan =)



Nu kan man ju inte påstå att måndagen var specielt "low carb" men vi börjar ju idag ;) Har även hunnit diska nu efter turen på ica, så jag känner mig riktigt duktig! Dock känns det i min hals att jag varit igång =/ Ska nog kanske lägga mig ner en stund och vila!

Blev bara tvungen att ta ett kort kissen när jag gick förbi henne =) Hon är så söt när hon sover! Men iofs är hon söt jämt =) Vi fick tag i en riktig guldklimp måste jag säga!



Nu ska jag lägga mig en stund i soffan och dra filten över mig *fryser*!
Ha de gott!
Kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag hoppas verkligen att er diet hjälper er mot uppblåstheten. Själv så har jag inte tålamod till sånt där. När det blir tråkigt då ger jag upp.

Hoppas att förkylningen inte bryter ut helt.

Saknar dig! Kram

2009-04-29 @ 08:22:47
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Stina

Hej! Jag åker hem till Boliden på torsdan, alltså varlborgsmässoafton. En vanlig dag så jag måste jobba. Tyvär. Det hade varit roligt att träffas men jag sitter på tåget under er grillning :(

2009-04-29 @ 11:26:59
URL: http://stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0