Idag har det varit en solig och fin dag =) Den började lite halvsegt för att sedan gå över till en effektiv sådan =)
Jag städade undan här i lägenheten och piffade till! Sen fick jag ett besök av min kära mor =) Lånade en sprits av henne till eftermiddagens pajbak =) Efter hennes besök putsade jag alla fönster "åt vägen till" (och dom är rätt stora)! Resultatet blev riktigt bra måste jag säga! Synd bara att de var mindre rena mellan glasen =/ Men orkade inte ta itu med det då!

Efter denna enorma kraftansträngning ;) tog jag det rätt lugnt och såg en film faktiskt =) High school musical 2, den var väl helt okej, men inte så mycket mer! Efter filmen var det dags att starta med middagen som idag bestod av korvgryta! Den blev riktigt god måste jag säga =) Försöker prova lite nya recept nu när man har tiden och orken att göra detta =)

Efter middagen satte vi oss ner, jag och sambon, och försökte upprätta en sorts budget för att se vad pengarna läggs på varje månad! Kan vara bra att ha någorlunda koll på sådant =) Medan sambon for och tränade så bakade jag min paj =)

En rabarber och- jordgubbspaj med spritsad maräng ovanpå =)!
Här kommer några bilder =)


Här har arbetet påbörjats =) Ska precis skicka in pajskalet på förgräddning!

   
Hackade jordgubbar och "rabarberkrämen" som ska fylla pajskalet =)


Innan gräddningen och marängen!


Marängen spritsad! Är ingen expert på att spritsa kan man ju lugnt säga =)


Resultatet efter ungnsgräddningen =)

 
Ja,  ungefär såhär ser pajen ut i färdigt skick =) Måste säga att den blev riktigt smaskig =)

Nu ska jag gå och göra min sambo sällskap på våran dejt med John Blund! Fick lite huvudvärk såhär på kvällskvisten så de ska bli skönt att få vila huvudet =)

Det var allt för nu! Ha de smaskens!
Kram kram =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmm smarrigt. Hade gärna smakat. Du är så duktig du som bakar och har dig.

2008-10-21 @ 22:43:20
Postat av: Åsa

Den pajen såg god ut !!!

Snyggt hjärta i marängen !!

Ha en bra onsdag :-))

2008-10-22 @ 08:51:32
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: mamma

ja, men det såg ju fint ut det där - undrar just vem du släktas? Hihi! :-)

2008-10-22 @ 16:05:54
Postat av: K

Men du vad smaskigt det där såg ut.

Lägg ut receptet,vetja;))

Kramis!

2008-10-22 @ 18:42:39
Postat av: Eva

Verkar superproffsigt å gott, undrar om min son kommer at kunna hålla midjemåttet.............

2008-10-25 @ 13:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0