Gårdagen bestod av tvättning samt att min sambo så gott som byggde klart våra högtalare =) Måste säga att dom blev riktigt fina, lägger upp lite bilder då de är helt klara! God middag fick vi också hos sambons föräldrar =) Annars var det en rätt lugn och skön söndag!

Nu har jag bestämt mig! Jag ska (lite beroende på väder) ta mig ut och gå varje dag cirka en timma! Idag var jag ute drygt en timma och promenerade i det soliga och härliga höstvädret, det var riktigt härligt =) I övrigt har jag städat lite här hemma och gjort en "veckomatlista" mån-fre. Det är så skönt att veta vad man ska laga för mat, så slipper man spendera tid och ork på att bestämma detta varje dag! Har även veckohandlat i hopp om att slippa springa på ica och handla onödiga saker, som jag har lätt för att göra =)

Såhär ser veckans mat ut:

Mån: Kycklingfilé med sambal oelek, potatis och sallad
Tis: Tacopastagratäng med grönsaker
Ons: Makaroner och korv
Tors: Texmexsoppa med röda linser
Fre: Kycklingkebab med pitabröd, kebabsås och tillbehör

Dagens middag blev riktigt god =) I orginalreceptet ska man använda benfria kotletter, men jag hittade ett recept där de använde kyckling och detta blev mycket gott =) Sitter nu och lyssnar på Jason Mraz (en mycket bra artist, värd att lyssna på) och ska försöka börja lägga upp recept under "Kategorier" till höger! Här kommer lite bilder från våran lägenhet =)
Ha de gott alla!


Ljuslyktorna till vänster har jag köpt på Lagerhaus
Ängeln (för tillfället utan vingar) fick jag när jag tog studenten
De två vaserna till vänster är från IKEA


Fruktkorgen köptes på VILLAGE
Duken hittade jag på DUKA *hehe*, och frukten på ICA *ler*!

    
Har fått denna av en vän till min mor,     Min söta vitlöksburk hittade jag på
och hon har gjort den själv!                      dollarstore!

Kommentarer
Postat av: K

Det är bra att du lägger ut veckomatsedel så vi ser när vi ska besöka er;)) hihi.

Ringde dej i går , jag och lillasyster hade tänkt titta förbi , då de andra besökte biografen, tyvärr inget svar, men vi tar det en annan gång.

Kram!

2008-10-13 @ 21:20:15
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Åsa

Snygg duk !!



Bra med middagstips ,

vi kör oxå med veckomatsedel .



Må så gott !

2008-10-13 @ 21:29:33
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Hej!

Kom och hämta det du tror du vill ha, ta och gör ett besök nån dag.

Kram!

2008-10-15 @ 14:12:44
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0