Här kommer en liten blandad update =)

Det är 12 dagar kvar till 1a advent för den som inte visste det=) *Längtar* Det kommer bli så mysigt när man plockat fram alla julsaker och få tända första ljuset =) Nästa vecka bär det av till min mor för att julbaka =) Det ska bland annat bakas lussekatter, tändstickor (smördegskakor med smörkräm emellan där man doppar ena sidan i mörk smält choklad så det ser ut som stora tändstickor), dubbla flarn med chokladkräm, anisgrisar och ev. aromkaka =) Ska bli trevligt! Man må ju ha lussekatterna färdiga till första advent =) Sedan har min sambo ett "tvång", det är att han måste baka pepparkakor varje år =) Han tycker det är roligt samt att dom blir godare än köpes =) Dock brukar dessa inte räcka så då köps det in andra pepparkakor! Så det blir nog eventuellt hem till mor och far igen, då de har granitbänkar som är alldelens perfekta att baka på =)

Idag har jag träffat min mor och far och vi har varit en sväng på stan! Jag har inhandlat en julgransfot, då vi ska ha en riktigt gran i år =) Ska bli jättemysigt, specielt med doften som den medför!
Hittade faktiskt en riktigt fin och rejäl julgransfot på rusta =)

 
Ett foto på kartongen, så ni ser hur den ser ut. Här ses även ett kort på några julkort jag köpt =)  Tyckte dom var riktigt fina =)


För att helt prata om något annat så såg jag för någon dag sedan att en av mina köksblommor, som jag trodde bara var en grönväxt, har börjat blomma! Vet dock inte om det kommer bli nån vacker blomma,
eller bara bli som den ser ut nu =)? Här kommer ett kort på denna:


Rätt fin även om den inte skulle blomma =)

Sen på tal om ytterligare en annan sak så tänkte jag även lägga upp ett foto på en av våra akvarieinvånare =) Vi har namngett en del av fiskarna faktiskt, men saknar ett namn på denna, rätt stora invånare =) Så nu får ni komma med förslag =)! Vi är till 99 % säkra att det är en hona =)!



Min sambo lever ännu för er som funderar =) Vi har nämligen ätit lax till middag och han var fiskallergiker som barn! Han smakade några tuggor och lever fortfarande, och mår bra dessutom =) Men han åt bara litegrann och tyckte faktiskt inte att det var så jättetokigt! Men han var inte stormförtjust heller! men men, ett litet framsteg i alla fall =) Sen har jag spenderat kvällen med sprättande av gardiner! Är så sjukt högt i tak här så mina julgardiner var cirka 2 dm för korta (tur att vi fållat upp dem mycket från förra lägenheten) så nu har jag släppt ner dem till fullängd! Ska bara mäta av dem nu, och sedan fara hem till mamma för att sy till dem =)

Nu ska jag kila vidare =)
Ha de gott nu alla ni söta människor där ute=)
 Kram

Kommentarer
Postat av: Anna B

Det låter som en bra update! Dessutom för att höra att han överlevde! Blomman kanske inte blir mer blommig men har ju så otroligt vackra blad att den backar ju upp! Kram Anna

2008-11-18 @ 21:43:57
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Stina

Jag tycker vilma, selma, gethrud, lovisa eller flora namn på fisken alltså... var sugen på ragnhild men det passade inte riktigt

2008-11-18 @ 23:39:21
URL: http://stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0