Jag har antagit utmaningen som jag fann på min vän Stinas blogg =) Tyckte det kändes roligt med frågor kring julen =)

1. Blossa eller någon annan glögg?
Nu är det ju skamligt nog så att jag inte dricker glögg, kan smaka men vet inte om jag tycker det är speciellt gott (hata mig inte nu *ler*) Men får jag välja så blir det Blossa! Jag tycker dock om lukten =)

2. Hackade eller hela nötter?
I glöggen ska det vara hackade!

3. Adventsljusstake eller stjärna i fönstret?
Måste man välja *beslutsångest*! Jag har alltid både och, men väljer nog adventsljusstaken om jag måste =)!

4. Grön eller vit mossa?
Vit mossa är det som gäller i våran ljusstake på bordet! Blir så fint =)

5. Riktig gran eller plast?
Hemma hos mor och far har vi alltid en riktig, ingen jul annars! I lägenheten har vi dock en plastgran, men vi får se hur det blir denna jul. Funderar på att dra in en riktig gran (dock i lite mindre format) =).

6. Lussekatter med eller utan saffran?
Givetvis ska det vara saffran i lussekatter, annars är det enligt mig inga lussekatter! =)

7. Lussekatter med eller utan russin?
Håller med min vän Stina på denna. Det blir inga lussekatter utan russin. Då är det ju saffransbröd!

8. Julen vill jag läsa om i......
En bok.

9. Julgröten äter jag helst med......
Lagom mycket kanel, lite socker och mjölk.

10. Köttbullar eller prinskorv?
Måste säga köttbullar. Både Mammas hemmagjorda köttbullar och "svärmors" går inte av för hackor =)! Blir ingen jul utan köttbullar.

11. Vitt eller rött när jag dekorerar?
Här skulle jag vilja säga både rött och vitt =) Men rött överväger nog tillslut! Dock är det fint att kombinera dessa =)

Jag skulle vilja utmana följande personer: K, Elin, Petra, Eva och Magdalena. Känn er inte tvingade men frågorna var rätt skoj =) Ha de finemang alla =)!

Kommentarer
Postat av: K

Kul utmaning, självklart antar jag den.

Imorgon em ska jag på stan och klippa mig och shoppa lite, om du vill får du komma på dagen och (åka ner med mig, om du inte har nån bil tänkte jag.)Ja du får ju va längre här om du vill;))

2008-11-12 @ 14:59:05
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad roligt att du antog utmaningen. Roligt att se hur du tycker julen ska vara. Rätt så lika på många punkter. Det är roligt.

2008-11-12 @ 15:25:32
URL: http://stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0