Under fredagen minns jag inte riktigt vad jag gjorde =) Kan därmed inte ha uträttat alltför mycket troligtvis =) hehe...
Vet i alla fall att jag lagade en god middag åt min sambo och mig själv =) Kycklingfiléspett med hemmagjord klyftpotatis och morötter i ugn =) Till detta gjorde jag en god kall sås =) Marinerade först kycklingfileérna och trädde upp dem på spett. Provade även att göra hälften med lite skalat sesamfrö utanpå, men jag tog nästan lite för mycket, men de blev bra ändå =) Såsen bestod av creme fraisch, lagom mycket sweet chili, en halv pressad lime och lite salt =) mums mums!



Fredagen fortsatte med tv-tittande med bland annat idol! Tyckte de var lite synd att Robin E åkte ut, han har en enormt bra röst! Anders Bagge sa även nåt i stil med att han helt klart har den bästa rösten av alla! Men men sånt är livet ibland=) Efter detta blev det lite sittande vid datorn samt att bara vara med varann =)

Lördagen startade med att sambon och hans far försökte fixa så att våra vindrutetorkare på bilen skulle fungera igen! Tyvärr var problemet något svårlöst, så detta blir ett senare projekt, som dock måste lösas rätt snart =)

Efter detta hämtade min kära sambo upp mig och vi tog oss en sväng på stan =) Köpte lite julklappar, bland annat till min far =) Vi köpte även lite allmänna julsaker så som, nya julgranskulor, fina julkort, julklappsettiketter m.m =)  Det var helt enkelt en underbar dag på stan med min älskling som inte är stormförtjust i att gå på stan=)!

Efter shoppandet var vi vrålhungriga och ingen av oss visste vad vi ville äta! Detta slutade i att vi beställde kinamat och tog med oss hem =) Gott gott =) Efter maten blev det till att jäsa i soffan och se lite tv =) Såg Svensson Svensson, riktigt bra fortfarande efter alla år måste jag säga =)! Vi satt även vid varsin dator ett tag och spelade och snackade lite med vänner! Rätt tragiskt att vi sitter framför varsin dator, men men ibland får det vara så =)

Idag har vi oljat in matbordet och stolarna vi fick av sambons föräldrar, så nu blev de som nya igen =) Efter detta försökte vi ragga någon att vara med/hälsa på, men det verkar som att alla var upptagna med diverse saker! Vi insåg att det skulle vara roligt att spela något sällskapsspel eller dylikt, så vi hörde med sambons föräldrar vad dom gjorde och dom hade tid för lite spelande =) Därför åkte vi dit och spelade lite TP = Trivial Pursiut =)
Efter ett bra tags spelande så hade vi en vinnare, gissa vem?

Jaaag =) Wee...jag har aldrig vunnit i TP någon gång, så de var roligt! Dock kändes det som att sambons far var mest värd att vinna =)!


Sedan blev det att åka iväg hem och äta middag =) Gårdagens kinamat blev det kvar rätt mycket av, så det blev att äta upp detta! =) Under tiden vi åt satt vi och tittade på Hells Kitchen där dom bland annat pratade om desserter! Vad tror du sambon säger då? Jo: Vad blir det för efterrätt då =D? Så nu har vi precis gräddat klart en kladdkaka med hasselnötter! Funderar dock på att frysa ner resterande =)



Snart väntar "ensam mamma söker" på 3an, har inte sett avsnittet från början, men nu tycker jag att det är riktigt bra =) Efter detta väntar ett nytt spännande avsnitt av "Jekyll" på svt 1 =) Riktigt bra serie i 6 delar! Något underlig men bra, rekommenderar att ni ser den, om ni inte är alltför känsliga =)



Ha en kalasbra fortsatt söndagkväll, eller måndag dag om du läser detta imorron =)
Kram


 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det lät som en bra helg !!

Jag ser oxå "Ensam mamma söker"..



Ha en bra vecka :-)))

2008-11-17 @ 08:05:14
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0