Nu har jag spenderat senare delen av eftermiddagen i köket =)! Det jag åstadkom var chokladmuffins och lasagne!

Jag gräddade muffinsarna i två olika sorters formar! De större formarna (amerikanska) ska jag ta med mig till J&S imorron! Sedan gjorde jag resten i vanliga muffinsformar eftersom de stora kan tendera att kännas mer eller mindre som en hel måltid =) Här kommer lite bilder från baket =)!


Ovan ser ni dom större formarna! Det var svårt att veta hur mycket man skulle fylla i formarna =) Men de svämmande i alla fall inte över =)   

    
Här ovan ser ni de mindre formarna just fyllda med smet och sedan på gräddning!

 
Här ser ni lite kort på de färdiga muffinsarna! Dom ser något torra ut men de känns saftiga =)!

Efter bakningen blev det direkt till att börja laga middagen som idag var lasagne =)


Här har vi lasagnen =) Den blev riktigt god =)!
Lyckades med bechamelsåsen också *wii*!

Har inte smakat muffinsarna än, men efter detta inlägg är färdigskrivet är det de första som står på agendan =) Hoppas att dom blev bra! Sen blir det väl att kika lite på idol och ha en mysfredag! Imorgon blir det till att starta kring 9 på morgonen skulle jag tro, för att hinna ner till innebandymatchen vi ska se =)

Sen får ni inte glömma att gratta era pappor på söndag =)!

Ha de gott =) Nu ska jag smaska i mig en muffin!
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll och helg =)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Men du!! de där amerikanska muffinsen såg fantastiskt goda ut=)

2008-11-10 @ 16:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0