Ja, det var ett tag sen jag skrev ett inlägg faktiskt =) Orsaken är nog främst att jag inte haft lust, men även att jag inte haft så mycket tid till övers =) I fredags var jag ju på födelsedagskalas, jättemysigt var detta, med en glad nyfyllda 6-åring =) Mycket gott fika också =) Åt den första lussebullen för julen också
*känns att julen närmar sig med stormsteg* 

Jag och sambon blev även medbjudna på en bit mat på kvällen! Efter detta kom de alla (bror, svägerska och 2 brorsdöttrar) förbi och spelade lite Guitar Hero World tour, eller i alla fall brorsan =) Han sjöng så vacker så *hehe*! De blir nog fler gånger vi får spela eftersom klockan hann bli rätt mycket =) Resterande av fredagskvällen blev lugn! Kikade på idol med mera =)

Lördagen började med en go sovmorron och härlig frukost =) Efter detta begav vi oss hem till min mor och far =) Träffade då min syster och hennes familj då de var hemma och hälsade på =) Roligt att träffa dem igen, de känns som att det var så länge sedan =) Men dom kommer hem till jul igen! Vi blir nog hela familjen samlad denna jul *mysigt*! Vi såg bra hockey på tv och åt god mat, samt fikade gott =) Vi stannade ett bra tag in på kvällen! När vi kom hem tvärstädade vi ur vårat föråd i källaren, som var överfyllt med kartonger och annat skräp =) Vi rensade främst för att kunna rymma en fin tältsäng som min mor och far skulle donera till oss =) Så nu är vårt förråd så fint så =) Efter detta satt vi igång en film och som vanligt somnade jag i soffan =)
Dock började vi se film efter midnatt =) Men jag tycker det är så mysigt att sova i soffan!

Söndagen började även den med lite sovmorgon =) Efter detta blev det en sväng på stan då det var skyltsöndag! Lyssnade på mitt kusinbarn med flera som spelade och sjöng julsånger inne i en av galleriorna =) Träffade även sambons föräldrar och vi gick och tog oss en fika med snöig utsikt över stan =) Denna dag var dock kall och blåsig enligt mig i alla fall =) Efter detta blev det bara en lugn hemmakväll med lite pizza och tv =) Vi hämtade även en av de två katter som sambons föräldrar rår om! Vi ska eventuellt ta hand om dessa 2 nu i juletider =) Så vi tänkte se lite bättre hur dom går ihop med vår katt =)! Det har varit lite fräsigt och jamigt men nu börjar det gå allt bättre och bättre =)  så de är ju roligt!

Igår åkte jag på morgonen hem till mor och far =) Jag och mamma hade stora bakardagen! Vi gjorde vanliga lussebullar (småbullar i formar med saffran och russin) och även lussekatter =)

 
Före och efter gräddning! Glömde ta kort på lussekatterna som blev så söta!

Det blev även några goda syltkakor =) Gott gott =) Hann även få hjälp med att fålla ner mina gardiner =) Så det blev en riktigt bra dag! Fick även ett samtal om att jag skulle rycka ut på en förskola och jobba på tisdagen =) Så hela dagen har jag spenderat på förskolan! Är rätt trött i huvudet nu, men ändå inte så farligt =)

Morgondagen blir en bra sådan tror jag =) Det är nämligen dags för att sätta upp julgardiner och pynta lägenheten =) Helt enkelt göra iording för julen =) Älskar verkligen julen! Stämningen är så underbar =) Så då blir det jullåtar som spelas hela dagen och en städande, pyntande och gnolande Helena =) 

Det har kommit massor med snö då det har snöat konstant i flera dygn =) Så nu är det alldelens vitt och fint överallt =) Det har varit rätt stormigt här sön-mån med ordentliga vindar och snö, dock har det avtagit nu så de känns skönt =)


Detta kort är taget relativt tidigt =) Så det har kommit mer snö nu!

Ska även klippa mig här i slutet på veckan! Detta blir också spännande eftersom jag inte alls funderat över hur jag vill klippa mig =) Får hoppas att frisörskan har bra ideér =) 

Ha de gott för denna gång =) Återkommer efter pyntning m.m =)
Kram =)

Kommentarer
Postat av: K

hejsan gumman!

Tack för senast! Vi kommer gärna nån mer gång , (men då lite tidigare) och spelar och sjungerler .

Jag tycker att du ska börja sälja fikabröd, så flitig och duktig och gott som du bakar.

Ha en bra pyntardag så ses vi till helgen.

Nu ska jag gå och provligga vår nya soffa. Kram!

2008-11-25 @ 20:40:29
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bullarna ser verkligen mumsiga ut !!!!

Ha en härlig första advent !

2008-11-28 @ 12:40:23
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Alina

mmmmmm

2008-11-28 @ 12:41:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0