Fann denna utmaning både hos min svägerska K samt min vän Stina.
Så nu är det väl min tur att svara på frågorna =)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 Favoritprogram:
1. One Tree Hill
2. American Dad
3. Family Guy
4. How I Met Your Mother
5. Morden i Midsummer (men det är ju sommartid)
6. Ugly Betty
7. House
8. Idol

Jag instämmer med min vän Stina, kan säkert radda upp många fler =)

8 Saker jag gjorde igår:
1. Diskade helgens disk
2. Bytte sängkläder
3. Busade med katten
4. Dammsög
5. Spelade GH WT
6. Kikade på TV
7. Tvättade
8. Gjorde och åt en god middag

8 Saker jag ser fram emot:
1. Julen
2. Träffa vänner och familj
3. Få ett jobb någon gång
4. Fortsätta mitt liv med min sambo
5. Träffa min underbara vän efter jul!
6. Fjällsemestrar
7. Julmaten *mums*
8. Någon gång byta lägenhet

8 Favoritrestauranger:
1. Viking
2. Kriti
3. Monaco
4. Pompeji
5. Lilla Kina
6. Tre Kronor
7. Vegas
8. Wook ´n roll

8 Saker på min önskelista:
1. Hälsa och välmående hos mig samt mina nära och kära
2. Ett bra och roligt jobb
3. En hög med pengar skulle underlätta mycket
4. Diciplinen till att börja, samt fortsätta träna ;)
5. Ett bra slut på detta år
6. Nya kläder i garderoben
7. Ett långt och lyckligt liv
8. Den sista är en hemlis =)

8 personer jag utmanar:
Utmanar ingen speciell, den som känner sig manad får anta utmaningen =)

Ha en bra kväll allihop =)
Kram


Kommentarer
Postat av: Sara

Nöt knäckkakan är en vanlig knäcksmet med kakao+ nötter.

1 dl grädde

1 dl socker

1 dl sirap

1 msk Kakao (man kan ta mer om man vill ha en kraftigare chokladsmak)



Koka allt i en panna som är så stor att det inte kokar över =). Gör karamellprov, tar typ 15 min men jag tycker det är godare om den får bli ganska hård.

Sen lägger man valfria nötter i en form med bakplåtspapper och häller smeten över, in i kylen, skär i bitar. Färdig =)

2008-12-09 @ 23:42:39
URL: http://sranin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0