Nu har några nya invånare anlänt i lägenheten =) 4 stycken närmare bestämt, i form av fiskar *ler*.

Det var väl främst min sambo som spanat in dessa fiskar inne i stan, så nu innan middagen åkte vi in och köpte dem! Vi köpte 3 stycken av en art (Frontosa) och sen blev det ett impulsköp i form av en mal (chokladmal, Platydoras costatus)! Dock var det ett billigt impulsköp tack och lov =) Såhär ser dessa ut =)

 
Såhär ser då Chokladmalen ut (våran ser inte riktigt ut så då jag lånat bilden) och till höger, en bild på en Frontosa =)

I övrig har jag bakat kakor idag =) Dom blev riktigt goda, kanske inte riktigt lika bra som förra gången men =)
Sen har jag hunnit med att tvätta 4 tvättmaskiner! Har dock inte mått så bra idag, känt mig lite hängig! Hoppas de blir bättre snart!

I övrigt står vår vackra julgran ute på balkongen, och imorgonkväll kan det tänkas att den plockas in för att tina upp färdigt, så kan det bli klädning av julgranen på fredagsmorgonen =) 

Jag har funderat över att starta en till blogg där jag lägger upp recept (främst bakningsrecept men även mat). Tycker ni detta vore en bra idé? 
och kan du tänka ut någon bra namn på bloggen om den både ska innehålla det som är sött och matigt =)?

Nu sitter jag och ser "Bonde söker fru" och efter detta blir det till att se sista delen av "Dödsdomen" =) En bra tv-kväll för en gångs skull =)

Ha de gott alla =)
Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en bra ide med en receptblogg, du har så många goda recept. Kanske lite tips och bilder skulle sitta fint särskillt nu till Jul.

2008-12-17 @ 21:40:55
URL: http://sranin.blogg.se/
Postat av: K

Jag hoppas att det inte är vi som smittat ner dej!!

Starta en till blogg du, jag ska minsann lusläsa den, för jag vet ju vilken höjdare du är i köket:)

Namn var svårare???

Ha de gott!

2008-12-18 @ 08:59:42
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: E

Vilken supercool mal!! Den var ju helläcker vill ha hehe=P God jul gumman!!

2008-12-18 @ 16:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0