Nu var det återigen länge sedan det blev någon update, men här kommer en lite längre sådan, hoppas du orkar läsa =)

På fredagen när sambon kom hem for vi iväg och handlade lite mat, samt besökte Coop bygg i hopp om att hitta lite trä som vi ska bygga vår hallmöbel med. Men icket! Fanns inte heller på beijer mfl. Så jag vet inte om vår plan om en snygg hallmöbel kommer gå i stöpet! Idag ska i alla fall den gamla, fula, för stora hatthyllan sättas upp nu när målandet är färdigt. För jag kan lova att det är rätt jobbigt att ha hallen i köket!

På kvällen kikade sambons jobbarkompis och hans sambo förbi, H&T. Min kära sambo har nämligen fått dem att köpa ett litet akvarium =P och nu har de tänkt köpa ett större, så därför ville de kika på vårt 400 liters. De stannade hela kvällen så vi fikade, såg tv, spelade wii och umgicks =) Det var en riktigt trevlig kväll! Så klockan blev nog efter midnatt innan vi gick och la oss =P Kanske lite sent för mig, eftersom jag skulle upp 05.25 på lördagsmorgon för att åka på IKEA !! =) Men de var en mycket trevlig fredagskväll och jag resonerade som så, att jag kan ju sova en stund på bussen upp ;) Vilket jag också gjorde!

Det var via "svärmor" och hennes jobb som vi fick åka en mycket billig heldag upp till IKEA med buss =) Jag, "svärmor" och min kära svägerska var det som åkte iväg. I övrigt var bussen nästan full med annat folk från hennes jobb! Resan upp gick enligt mig jättefort och väl framme på IKEA började det shoppas direkt =)

Vi enades om att först gå en sväng och handla det mesta vi skulle ha, sedan lasta in det i bussen för att sedan gå en andra sväng ;) Under den andra svängen blev det betydligt mindre handlande. Vi hann också springa på lite andra affärer runt om IKEA så som, Iittala, skopunkten och CANDY WORLD =)! Där var det måååånga kvadrat fullproppat med allt godis man kan tänka sig! Men jag behärskade mig och köpte bara lite lösviktsgodis =)

Väl på väg hemåt hade man lagomt ont i fötter och vader =P Vi lyssnade en stund på radion för att följa hockeyn, men gav upp när det stod 3-0 till färjestad. Vi får se hur matchen ikväll går =) Hoppas på bättre!!

Här kommer lite bilder från IKEA!


Diverse köksgrejjor, nya skärbrädor, måttsats, rivgärn!


En låg vas, som är i samma serie som mina andra 2 högre vaser,
kommer bli kalasfint ihop=)


4 tallrikar/skålar i glas, där man exempelvis kan
servera pastagratäng m.m! Samt en "dip-skål".


En ny lampa till köket =) Lyser fint om kvällen!
Tyvärr blev det motljus på kortet, men den är vit =)


En helkroppsspegel till hallen!
Hittade en fin i svart/brunt!

Och till sist en ny bokhylla =)
Här kommer en bild på den gamla...



...Och här har ni en bild på den nya =)



Känner mig riktigt nöjd med dagen =)! Jag handlade inte lika mycket som jag trodde att jag skulle göra. Vi (jag och sambon) hade kommit överens om ungefär hur mycket vi skulle handla för, och jag höll summan med mycket god marginal =) Sen var vissa saker som jag skulle handla slut också, men så är det ju nästan alltid! Det är sånt man får ta!

Kvällen blev lugn, fick äta upp en halv pizza som sambon lämnat till mig *vilken sötis*! Sen fick jag även lite fotmassage (I know, he's a keeper)! Efter detta slappade vi i soffan, såg Robinson och åt godis;). Det blev en tidig kväll för oss båda, då vi var trötta, samt att sambon är lite förkyld med halsont. Vi tog min laptop och såg en film i sängen innan vi somnade. "Ten inch hero" hette den. Kan faktiskt varmt rekommenderas, den var rolig =)! Klicka här för att läsa om den!

Återkommer ikväll eller imorgon med söndagens bravader i det fina vädret =)

Hoppas allt är bra med er alla =)
Over & Out!


Kommentarer
Postat av: Stina

Oj så roligt att fara till IKEA. Du hittade en spegel med ser jag. Den ser ju fin ut. Hoppas ni får till hallmöbeln så att ni kan sätta upp spegeln och få allting klart i hallen.

Kram

2009-03-23 @ 18:31:11
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: K

Det blev ju jättebra med hyllan!!!

Tack för i helgen!!

2009-03-23 @ 19:33:16
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0