Ja, då var det andra advent och det andra ljuset tänds =) *mysigt*



Torsdagen som var min sambos födelsedag blev en bra sådan, och han blev mycket nöjd över presenterna =) Han fick äntligen sin älskade "Logitech Harmony 1000" som han tjatat länge om! Det är alltså en fjärrkontroll med touchscreen som kan styra praktiskt taget allt man vill styra, t.o.m lampor tror jag! Så nu sitter han och programmerar in olika kommandon! Hoppas bara man själv lär sig hur den fungerar =) Tror att det ska gå bra eftersom man dock har en liten teknisk ådra =)!

Detta är allstå en bild på den nya remoten:



Han fick även ett mycket fint blomsterarrangemang av sina föräldrar på födelsedagen =):



Fredagen spenderades här hemma diskandes och bortplockandes =) Sen när sambon kom hem från jobbet bar det av till hans föräldrar på middag! Dom hade lagat glöggkokta revbensspjäll med klyftpotatis i ugnen =) Gott gott! Smakade faktiskt inte glögg som jag trodde det skulle göra. Dom var riktigt smaskiga och möra =) Sedan kikade vi på idol och konstaterade att det var rätt personer som gick till idolfinalen, Kevin & Alice. Men vi konstaterade lika fort att vi redan vet att det blir Kevin som tar hem hela tävlingen, vore faktiskt en smärre skandal annars! Väl hemma var vi rätt trötta, jag spelade dock lite trummor i GH WT medan sambon satt vid datorn =)

Lördagen åkte vi hem till min mor och far på dagen. Sambon och min far drog iväg på skoter för att hugga 2 julgranar =) Så nu är vår gran huggen, den står dock kvar hemma hos paranteserna! Det blev en väldigt fin gran må jag säga, dom är duktiga karlarna! Efter detta begav vi oss till min bror med familj då vi blivit ditbjudna på tacos =) Det var mycket gott, och en mycket trevlig kväll då gubbarna satte sig i badtunnan ute och vi tjejer satt inne och bland annat såg Svensson Svensson! Fortfarande riktigt bra tycker jag =) En trevlig lördag helt enkelt =)

Nu är det Söndag och vi har hittils inte gjort många knyck =) Ätit frukost, sett 2 avsnitt av Chuck och nu sitter jag och bloggar medans sambon spelar lite på datorn! Vi har inga större planer för dagen, ska dock klippa min sambo då det börjar vara dags! Ikväll blir det hemmagjord pizza som serveras =) Ska bli gott!

Ha en fin andra advent =)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0